Parvulari
Escola Elisabeth
Parvulari
Escola Elisabeth
Parvulari
(3-6 anys)
Objectiu general: “El reconeixement de ser ells mateixos”
- Ajudar els infants en la construcció d'una imatge positiva d'ells mateixos.
- Promoure l'educació de l'autoestima i l'afany de superació.
- Fomentar la responsabilitat personal i comunitària.
- Vetllar pel procés de socialització.
- Treballar els fonaments de la lectoescriptura i les matemàtiques.
Comprensió
Comprendre les intencions comunicatives d'altres infants i persones adultes i expressar-se mitjançant la paraula, el gest i el joc.
Comunicació
Desenvolupar habilitats de comunicació, expressió i representació per mitjà dels llenguatges corporal, verbal, gràfic, musical, audiovisual i plàstic. Iniciar el procés d'aprenentatge de la lectura i l'escriptura, de les habilitats matemàtiques bàsiques i de l'ús de les tecnologies de la informació i de la comunicació.
Aprenentatge
Aprendre i gaudir de l'aprenentatge, pensar i crear, qüestionar-se coses, fer-les ben fetes, plantejar i acceptar la crítica, i fer créixer el coneixement de forma cada vegada més estructurada.
Anglès
Iniciar l'infant en la llengua anglesa mitjançant el joc i la cançó.
Integració
Aprendre amb i a través dels altres, gaudir de la relació i integrar-se en el grup establint relacions afectives positives amb actituds d'empatia i col·laboració, i intentant resoldre conflictes de manera pacífica.
Què fem a l'escola
Bits d'intel·ligència
Els anomenats "bits d'intel·ligència" formen part d'un programa creat per Glenn Doman, que serveix per augmentar el vocabulari del nen i, d'aquesta manera, la seva capacitat intel·lectual i d'atenció.
Treball per projectes
El treball per projectes és una manera d'organitzar les activitats d'ensenyament-aprenentatge a l'aula. És un treball globalitzador, interactiu, cooperatiu, que ajuda els infants a aprendre a pensar i aprendre a aprendre.
Racons
Permeten organitzar l'aula en petits grups. Els nens i les nenes aprenen a treballar en equip, a col·laborar i a compartir coneixements. Els racons potencien la iniciativa dels nens i el sentit de responsabilitat.
TIC
S’inicia els nens i nenes de P4 i P5 al món de les noves tecnologies mitjançant l'ús de les tauletes. Considerem les TIC una eina més d’aprenentatge.
Ambients
Els ambients d’aprenentatge són diferents espais, de relació i comunicació on, a partir de diferents propostes, els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir relacionar-se, emocionar-se... Els infants disposen d’un temps d’experiència activa a partir de l’exploració del material proposat. Són els constructors del seu propi aprenentatge, interactuant amb els altres, amb l’entorn i orientats pels mestres.
Ambients: Joc simbòlic, Creatiu, Matemàtic, Biblioteca, Construcció i Experimentació, Mini mons i d’Expressió Oral.
Anglès
Partint sempre del joc i la cançó, P3 i P4 realitzen dues sessions setmanals de llengua anglesa amb tot el grup classe i una sessió setmanal amb mig grup.
P5 realitza dues sessions setmanals de llengua anglesa amb tot el grup classe i una sessió setmanal amb mig grup.
A més a més, realitza una sessió setmanal d’Arts And Crafts en Llengua anglesa amb mig grup.